Vytváření učitelského humoru přináší do školního prostředí svěžest a energii. Humor může být mocným nástrojem, který pomáhá prolomit ledy mezi učiteli a studenty, neboť jak se říká, smích je nejlepší lék. Učitelé dokážou prostřednictvím vtipů a humorných příběhů vybudovat důvěru a otevřený dialog se svými žáky. Zde je několik kreativních přístupů k tomu, jak humor v učitelském prostředí efektivně využívat:

  • Osobní zkušenosti: Podělte se o vtipné situace, které jste zažili v učitelské profesi. Třeba když se vám povedlo zapomenout, co jste napsali na tabuli, a žáci vás chvíli sledovali s nechápavým výrazem na tváři. Takové příběhy dovedou rozesmát nejen žáky, ale i vás samotné.
  • Vtipy se škodolibým nádechem: Vtipy o tom, jaké to je být učitelem, mohou být skvělým způsobem, jak ukázat lidskost a realitu této profese. Například: „Jaký je rozdíl mezi učitelem a superhrdinou? Superhrdina se aspoň jednou za čas může vyspat.“ Takové bonmoty ukazují, jak jsme všichni ve stejné lodi.
  • Humor a učenost: Zapněte myšlení a zkombinujte humor s výukou. Například můžete použít vtipné analogie k vysvětlení složitých konceptů. „Matematika je jako pizza – když je dobře udělaná, chutná skvěle!“ Takové přirovnání pomůže žákům lépe pochopit a zapamatovat si učivo.

Samo vtipné učební pomůcky

Dalším zábavným přístupem je vytváření vtipných učebních pomůcek, které mají za cíl rozesmát a zároveň vzdělávat. Můžete použít komiksové stripy nebo karikatury zaměřené na školní život a učební problémy. Například tabulku s „Učitelskými zákony“, kde jeden z bodů by mohl znít: „Zákon o zapomenutých domácích úlohách: Na každé 3 zapomenuté úlohách se objeví 1 výmluva.“ Taková vizuální pomůcka může skutečně přivést žáky k smíchu a usnadnit jim učení.

S tímto kreativním přístupem k humorné výuce doufáme, že se učitelé budou cítit lépe a srdečněji spojení se svými studenty. Kdo by si nemiloval učitele, který umí pobavit a přitom efektivně vyučovat? Učitelský humor je nejen o vtipech, ale také o vytváření podnětného učení, které zůstává s našimi studenty na dlouho po hodině.